CLARITY



Nie mogę nazwać tego przerwą. Przerwa jest zwykle od czegoś konkretnego, a monotonia raczej nie zalicza się do konkretów. Jednak nie skłamię, gdy wyznam Wam, że przez ostatnie dwa tygodnie odpuściłam sobie moje, i tak skąpe, grono obowiązków. Zrobiłam to w większości z lenistwa i chęci odpoczynku. Zaniedbałam też, tym razem jak najbardziej świadomie, wszystko to, co kocham robić. Moja nauczycielka matematyki w gimnazjum zawsze kazała odsunąć się od tablicy, na której rozwiązywało się skomplikowany przykład, gdy ktoś pogubił się w obliczeniach i nie wiedział już, co dalej liczyć. Mieliśmy się w ten sposób nie koncentrować się na pojedynczym równaniu, tylko ogarnąć wzrokiem całość i dopiero wtedy zastanowić się nad rozwiązaniem. Może wyda Wam się to naiwne, ale ta rada ma swoje odzwierciedlenie również poza matematyczną klasą. Aby zobaczyć, co tak naprawdę jest nam potrzebne w życiu, co nas uszczęśliwia i co kochamy, należy spojrzeć na wszystko z dystansem. Trzeba czasami odsunąć się od pewnych spraw, aby ujrzeć ich sens. Ja tak zrobiłam. Pozwoliło mi to uporządkować moje relacje z ludźmi - te toksyczne i ciągnące mnie w dół ograniczyłam do niezbędnego minimum, a nad polepszeniem, zaniedbanych niegdyś, pięknych przyjaźni nadal pracuję. W tym czasie robiłam też wszystko, to, co szczerze uwielbiam, a na co normalnie nie mam czasu. Przykre jest to, że użyłam słowa 'normalnie', bo przecież właśnie to, co kochamy, i co sprawia, że czujemy się szczęśliwi  powinno być dla nas normlane, a nie ograniczanie tego. Z pomocą wspaniałych przyjaciółek poznałam masę nowych miejsc w moim mieście, poznałam kilka ciekawych osób, spędziłam wspaniałe chwile. Zainspirowana setkami przejrzanych zdjęć i godzinami słuchania ulubionej muzyki zaczęłam znowu mieć chęć do kreatywnego tworzenia czegokolwiek. Wiosenna pogoda pozwoliła mi na pierwszy w tym roku wypad na ukochane roki i kilka spacerów z moim przygrubym psem, który musi zrzucić kilka kilogramów. Większość z tych wydarzeń dokumentowałam na snapie i zasmucił mnie fakt, że dostałam dwa pytania dotyczące województwa, w którym mieszkam. Ich autorzy byli zdziwnieni, że okres ferii zimowych nadal trwa w jakiejś części Polski. A jeszcze bardziej zaskoczyłam ich, odpisując, że wszyscy wrócili już do swoich szkół. Czy to nie frustrujące, że dziwi nas spędzanie czasu na przyjemnościach? Mnie, przynajmniej, smuci to ogromnie. Kończąc myśl, jestem sobie naprawdę wdzięczna za tę chwilę dystansu. Teraz przynajmniej widzę wszystko przejrzyście i takim, jakim naprawdę jest. Wiem, co muszę koniecznie zmienić, a czemu znaleźć nowe miejsce w moim życiu, aby być z niego naprawdę zadodwoloną. A wracając jeszcze na chwilę do samej nauczycielki matematyki - mówiła też, że należy ścierać tablicę równomiernie z góry na dół - nie wiem, czy to również miało drugie znaczenie, ale jeśli kiedyś odnajdę ukryty sens, z pewnością dowiecie się jako pierwsi!

bluzka - klik




You Might Also Like

25 komentarze

  1. Warto zrobić sobie czasami taką ''przerwę'' od wszystkiego, nabrać dystansu, przemyśleć swoje życie. Też tak czasami robię :)

    ReplyDelete
  2. ja mam od czasu do czasu wlasnie takie podejscie na przemyslenia i wszystko wtedy idzie na plus!:)
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Świetne porównanie z tym równaniem. Ja także robię sobie czasem taką przerwę.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Fajną miałaś panią od matematyki :)
    Dobrze zrobiłaś, że wszystko przemyślałaś i chwilę odpoczęłaś. Takie dokładne spojrzenia na wszystko dużo daje :)

    niepoprawnymakijaz.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Czasami dobrze jest się tak oderwać od rzeczywistości, usiąść i na spokojnie przemyśleć czego tak na prawdę oczekujemy od życia... Dobrze jest odnowić stare przyjaźnie i odsunąć się tak jak wspomniałaś od tych toksycznych! Powinniśmy robić w życiu, to co kochamy i co sprawia nam przyjemność. Czasami zwykły spacer "z przygrubym psem" haha, może poprawić znacząco humor :)

    pozdrawiam, Podkowaa

    ReplyDelete
  6. takie oderwanie się od wszystkiego potrafi dużo zmienić w naszym życiu ;) myślę, że każdemu są czasem potrzebne takie przerwy ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    ReplyDelete
  7. Piękne porównanie matmy do życia rzeczywistego, no i oczywiście, że trzeba czasem odpocząć i wszystko sobie przemyśleć :)
    photos-by-mef.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Moja nauczycielka też robi coś takiego z tablicą xd

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Moja nauczycielka z gimnazjum nigdy tak nie robiła, musiałaś stać a ona czekała aż nie rozwiążesz tego zadania.. To była porażka, a tytuł posta "Clarity" kojarzy mi się z piosenką Zed'a hahah

    Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  10. Ciekawy post ^^

    Będzie mi bardzo milusio, jeśli zaglądniesz do mnie <3
    - BLOG
    - INSTAGRAM
    - FANPAGE

    ReplyDelete
  11. Czasami trzeba sobie zrobić taki "detoks", też często tak robię :)

    Zapraszam na konkurs :)

    ReplyDelete
  12. Piękna bluzka. Ferie zawsze mają tę wadę że nie idzie ich zgrać województwami :(

    ReplyDelete
  13. Love this post

    Follow for follow?
    I follow you
    Chic Poradnik
    Blogs Showcase

    ReplyDelete
  14. Dobre porównanie - matematyka wbrew pozorom uczy o wiele więcej, niż tylko samego liczenia ;) Dlatego bardzo ją lubię

    ab-photographs.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Tak, czasami potrzebne jest takie odejście, aby zobaczyć, co tak naprawdę jest w życiu najważnieszje :) Piękne zdjęcie!

    Pozdrawiam, Klaudia

    ReplyDelete
  16. A na jaki koncert się wybierasz? Pokazywałaś snapa z biletami, jednak nie dostrzegłam żadnego znanego mi nazwiska. I kiedy?

    Pozdrawiam, Klaudia

    ReplyDelete
  17. Chyba wiem, gdzie zostało zrobione to zdjęcie ;) Takie niepozorne miejsce, ulica równoległa do Głowackiego w Katowicach? Tłem jest bodajże kwiaciarnia? Salon Kosmetyczny? Zakład fryzjerski? Coś takiego, prawda? Tam, obok szkoły z gimnazjum hiszpańskim? Świetna bluzka ;)

    ReplyDelete
  18. Pięknie wyglądasz! Uwielbiam Twój styl! Tak, masz całkowitą rację ;) Hehe, fajne porównanie!

    Julia K.

    ReplyDelete
  19. Świetnie wyglądasz :) Zawsze przypadają mi do gustu Twoje zdjęcia :**

    Pozdrawiam, Sandra Kowal

    ReplyDelete
  20. fajna bluzka! szkoda, że tylko jedne zdjęcie... naprawdę lubię je u ciebie oglądać :) widać, że wkładasz w blog całe serce ;)

    Patrycja K.

    ReplyDelete

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY KOMENTARZ! ♥

Flickr Images