KOSMETYCZNE DIY | 2

Cześć, wszystkim! Dzisiaj przygotowałam dla Was drugą część przepisów na domowe kosmetyki, które bez problemu każdy może wykonać z pos...



Cześć, wszystkim! Dzisiaj przygotowałam dla Was drugą część przepisów na domowe kosmetyki, które bez problemu każdy może wykonać z pospolitych produktów dostępnych w każdej kuchni. Jeśli Wy również uwielbiacie tworzyć swoje własne produkty - zapraszam do czytania. A jeśli nie lubicie tego robić - radzę Wam również przeczytać mój post - być może zachęcę Was do tego  Zapraszam! 


Nie wiem, jak wy, ale ja uwielbiam tworzyć swoje własne kosmetyki - jest to bardzo kreatywne i przydatne zajęcie - naturalne kosmetyki nie zawierają sztucznych barwików i innych szkodliwych dla cery substancji. Co więcej, koszt ich wyprodukowania jest o wiele mniejszy, niż zakupu w drogerii. Możemy sami dobrać sobie również kolor produktu, jego pożądane działanie i teraz, dzięki działalności sklepu ALL IN PACKAGING jesteśmy w stanie wybrać estetycznie wykonany pojemnik, który zawsze będzie wyglądał idealnie. Gotowe kosmetyki można postawić na swojej toaletce, schować do kosmetyczki lub podarować bliskiej osobie w prezencie. Ale jak je przygotować? Zapraszam do przeczytania pierwszej części - KLIK - i najnowszych przepisów!


KOKOSOWY PEELING DO TWARZY

Jest to trochę udoskonalony i bardziej zaawansowany przepis, niż ten który możecie znaleźć w pierwszej części (klik). Ze względu na idealnie dobrany skład, produkt ten może być przechowywany nawet do tygodnia bez żadnych śladów nieświeżości. Może on być również stosowany jako peeling do ust lub w większej dawce jako peeling do ciała.

POJEMNIK NA PEELING (30 ml) - KLIK


Składniki:
  • cukier 
  • olej kokosowy
  • wiórki kokosowe
  • aromat spożywczy (ja wybrałam ten o zapachu migdałowym)

Sposób przygotowania

Cukier i olej kokosowy zmieszać w misce w proporcji 1:3. Olej kokosowy ma stan stały, trzeba się więc trochę namieszać, żeby całkowicie się rozpuścił. Następnie wsypać kilka łyżeczek wiórek kokosowych. Dokładnie wymieszać. Następnie, do powstałej masy dolać kilka kropel dowolnego aromatu spożywczego. Pamiętacie jednak, żeby nie przesadzić, bo bardzo źle używa się kosmetyku o zbyt intensywnym zapachu. Tak naprawdę, produkt jest już gotowy! Możecie go teraz ostrożnie przenieść do pojemnika i cieszyć się jego działaniem! 






BANANOWA MASECZKA DO TWARZY

Cudotwórcza maseczka ma działanie mocno regeneracyjne. Nie ma żadnych składników, które mogłyby spowodować problemy ze skórą, może więc być używana na każdy rodzaj cery. Niestety, ze względu na skład, produkt powinien być zużyty w przeciągu jednej doby od jej przygotowania, więc przygotujcie pojemnik o maksymalnej pojemności 100 ml, aby niczego nie wyrzucać.

POJEMNIK NA MASECZKĘ (100 ml) - KLIK


Składniki:
  • płatki owsiane (około 5 łyżek stołowych)
  • pół banana
  • 2/3 łyżki jogurtu naturalnego

Sposób przygotowania


Pierwszym krokiem jest dokładne rozgniecenie płatków owsianych i banana. Następnie musicie połączyć powstałą masę z gęstym jogurtem naturalnym. Teraz pozostało nam tylko dokładne wymieszanie maseczki i przeniesienie jej do pojemnika. Prawda, że proste?






BALSAM DO UST

Przyznam szczerze, że nie jest to mój autorski pomysł, tylko wzięty z internetu bez żadnej, nawet najmniejszej zmienionej części. Zobaczyłam go na kanale przekochanej Red Lipstick Monster (klik do filmiku) i od razu stwierdziłam, że muszę wypróbować jego działanie. Ku mojemu zaskoczeniu, nic w trakcie przygotowywania DIY nie zepsułam (poprawka - prawie nic) i udało mi się zrobić mój pierwszy balsam do ust! Więc jeśli również chcecie spróbować tego świetnego przepisu, obiecuję, że się nie zawiedziecie! 

POJEMNIK NA BALSAM (5ml) - KLIK


Składniki:
  • olej kokosowy
  • pomadka (chodzi tutaj o samą barwę - wybierzcie taki kolor, jakiego chcecie mieć balsam)
  • sypki cień w proszku z drobniutkimi kryształkami
  • witamina E (dostępna w każdej aptece za cenę kilku złotych)
  • będziecie również potrzebować łyżki stołowej i jakiegoś źródła ciepła do podgrzania całości - ja wybrałam zwykłą świeczkę, ale może to być również palnik lub cokolwiek innego
  • potrzebny jest też mały pojemnik, ale taki naprawdę niewielki - ja użyłam tego

Sposób przygotowania

Na łyżkę stołową dodajemy niewielką ilość oleju kokosowego, który łączymy z odrobiną wybranej przez nas pomadki (intensywność koloru naszego balsamu będzie zależał właśnie od ilości dodanej pomadki, jest więc dostosujcie ją do własnych upodobań). Do mieszaniny dodajemy również odrobinę cienia z małymi kryształkami dla uzyskania połysku (opcjonalnie). Aby sprawić, by nasz balsam wykazywał działania silnie nawilżające i regeneracyjne, wskazane jest dodać dwie krople witaminy E. Taka przygotowana na łyżce masa musi znaleźć się teraz nad ogniem - polecam światło świeczki - na dosłownie 20 sekund. W przypadku dłuższego ogrzewania wszystkie składniki zaczną się palić i, co za tym idzie, tracić pożądane przez nas własności. Następnie trzeba tylko ostrożnie przelać nasz płynny błyszczyk do pojemnika i wstawić go do lodówki. Ja trzymałam go tam przez godzinę, bo całkowicie o nim zapomniałam (cała ja!) - ale na moje szczęście był wtedy idealny do użycia. Po wyciągnięciu balsamu z lodówki nie powinien się już roztopić, ale oczywistym jest, że nie wolno trzymać go w ciepłym miejscu. No i gotowe!

UWAGA!
Robiąc ten przepis musicie być zdolni do poświęceń. Łyżka, na której będziecie podgrzewać składniki balsamu ulegnie nieodwracalnemu spaleniu... Nie używajcie więc do tego swojej ulubionej łyżki ani nic wykonanego z plastiku (brawo, ja).


To wszystkie przepisy, które dzisiaj dla Was przygotowałam. Chciałabym tylko jeszcze wspomnieć, że sklep All in Packaging jest również świetną opcją dla osób, które urządzają swoją toaletkę i inspirują się pomysłami z Tumblr'a - sama mam w planach coś takiego. Otóż tutaj można kupić pudełka określonego koloru, pojemności, z wybraną przez Was zakrętką - i dzięki temu można sprawić, że Wasz kosmetyczny kącik będzie minimalistyczny i jednokolorowy - taki, jaki sobie wymarzyłyście. Brzydkie, plastikowe pojemniki z beznadziejną etykietą nie będą już więcej psuły całego efektu! Chcę też przypomnieć, że na zakupy w tym sklepie wcale nie trzeba rezerwować wszystkich oszczędności - pojemniki są w cenie kilku złotych - czyli dostępne cenowo dla każdego! A jeśli chcecie dodatkowo ozdobić i spersonalizować te pudełka można użyć kolorowych naklejek i wstążek, które dodadzą uroku i sprawią, że kosmetyki będą bardziej 'Wasze'.


Nawet nie wiecie, jak bardzo się cieszę, że dotrwaliście do tego momentu! Dziękuję Wam serdecznie za przeczytanie wszystkich pomysłów - w przygotowanie tego wszystkiego włożyłam naprawdę dużo pracy i serca, także mam nadzieję, że Wam się spodobało! Koniecznie dajcie mi znać w komentarzu, czy chcielibyście poznać więcej takich przepisów! Ja uwielbiam robić domowe kosmetyki, więc jeśli Wy chociaż trochę lubicie czytać posty tego typu, z przyjemnością będę je publikować częściej. Miłego popołudnia, misiaczki!






MASZ PYTANIE? SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ:
E-MAIL: mademoiselle.blog@vp.pl
FACEBOOK: KLIK

You Might Also Like

33 comments

  1. Akurat potrzebuję peelingu, a uwielbiam kokosowy zapach, także to ogromny plus! :D
    Pozdrawiam RONN

    ReplyDelete
  2. Super pomysły, ja jedyne co robiłam to peeling do ust miód + cukier XD.
    http://modoemi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Muszę zrobić ten balsam do ust :) Bardzo fajne pojemniczki :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Zaciekawiłaś mnie tym balsamem do ust :D
    Na moim blogu pojawił się konkurs, zasady są bardzo proste zapraszam:
    MÓJ BLOG - KLIK

    ReplyDelete
  5. Muszę wypróbować ten kokosowy peeling :D

    Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  6. Super pomysły, nigdy o nich nie słyszałam! :)

    podkowaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Super pomysły, nigdy o nich nie słyszałam! :)

    podkowaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. fajne pomysły. Muszę trochę podratować swoją cerę, więc przyda mi się ten post.
    Mój blog - kliknij! <3

    ReplyDelete
  9. Moje usta potrzebują pomocy więc chyba wykorzystam peeling albo balsam.

    little-foxblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Po prostu uwielbiam Cię za ten post :* Mogłabyś zrobić jakieś Q and A tutaj na blogu albo na snapie? Fajnie by było, gdybyśmy Cię lepiej poznali, bo wydajesz się być naprawdę fajną osóbką :) Ściskam gorąco!

    ReplyDelete
    Replies
    1. taaak! jestem za snapowymi odpowiedziami ;D

      Delete
    2. No nie wiem, dziewczyny... Nie przepadam za Q&A, tym bardziej na snapie... To jest takie pospolite i dla większości nudne... Jeśli macie jakieś pytania, po prostu zadajcie je tutaj, chętnie na wszystkie odpowiem ;) Pozdrawiam, kochane! ;)

      Delete
    3. Czyli tu mogę zadać pytania? To ja bym bardzo chciała wiedzieć, do jakiego technikum/liceum chodzisz? I czy masz w planach założenie kanały na yt :)

      Delete
    4. Chodzę do liceum o profilu lingwistycznym (językowym).

      A jeśli chodzi o youtube'a... Wszystkie 'blogerki' i osoby, które są już w jakiś tam sposób rozpoznawalne zakładają swoje kanały, robiąc z yt śmietnik. Nie nagrywają żadnych wartościowych, i przede wszystkim, innych filmików o tematyce, która nie pojawiła się już jakieś 50 razy... Ale, odpowiadając na Twoje pytanie TAK, zamierzam otworzyć swój kanał na yt, ale to tak za min. 3 lata. Muszę po prostu zdobyć odpowiednie doświadczenie i mieć konkretne wykształcenie do tego. Ale na razie nie musisz się martwić, nie będę zaśmiecać youtube'a ;) Możesz spać spokojnie ;)

      Delete
  11. Świetne pomysły, myślę, że przetestuję kokosową maseczkę ;) Akurat mam wszystkie składniki ;P

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    ReplyDelete
  12. ciekawe pomysły :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    Pozdrawiam Zuzia :)

    ReplyDelete
  13. Ahhh jak ja uwielbiam to jakie piękne są zdjęcia na Twoim blogu! Pozdrawiam i zapraszam

    slavicpowerbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję bardzo, kochana! Również pozdrawiam ;)

      Delete
  14. Fajne DIY :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. A ja się zastanawiałam to co za drobinki na zdjęciu a to kokos :D haha
    Muszę koniecznie zrobić sobie taki balsam <3

    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Będzie mi miło jak zajrzysz do mnie :)

    ReplyDelete
  16. Fantastyczne przepisy na diy! uwielbiam takie domowe kosmetyki
    jak dla mnie są najlepsze :) muszę koniecznie wszystko wypróbować :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Maseczki do twarzy uwielbiam, więc ta bananowa to coś dla mnie :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki ;*

    ReplyDelete
  18. ciekawy post !

    http://treamicii.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Nigdy nie robilam wlasnych kosmetykow zawsze sobie obiecuje ze je wykonam ale w koncu i tak nic nie robie, haha!
    Jednak tym razem zapisalam sobie twoje receptury i na miliard procent musze sprobowac tej maski bananowej i tego peelingu kokosowego! <3
    Takie kosmetyki domowej roboty na pewno sa o tyle lepsze ze po prostu wiemy dokladnie co w nich jest! :D

    Versjada
    ♥Youtube♥

    ReplyDelete
  20. hej! a jesli juz odpowiadasz na pytania, mogkabys mi pomoc? chodzi o temat wspolprac... twoja opinia, korzystne warunki, z iloma wpsolpracowalas, czy wszystkie akceptujesz, a jesli nie, to ile i dlaczego odrzucasz.... jak tto wyglada? bo ja tez zalozylam bloga i tak sie wlasnie zastanawiam,,,,

    dziekuje i swietny blog! jesli bys mogla zerknac, byloby mi bardzo milo :)
    www.mybelmow.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Myślę, że zdania na ten temat są bardzo podzielone i tak naprawdę każdy powinien zadecydować o tym sam i indywidualnie ustalić warunki, na których będzie mu się miło współpracowało. Ale dla mnie współpraca jest jak najbardziej pozytywną sprawą, można dzięki nimi urozmaicić zawartość i tematykę bloga. Jest to też pewnego rodzaju 'nagroda' dla autora za ciężką pracę, dlatego warto poczekać na propozycję niż samemu ją wysyłać. Jeśli chodzi o moje współprace, zapraszam Cię do zakładki COLLABORATION LIST - tam opisałam projekty, w jakich uczestniczyłam. Kilkoma ciekawymi również aktualnie się zajmuję, więc nie ma ich na tej liście, ale efekty będą widoczne wkrótce. Nie akceptuję wszystkich propozycji współpracy. A jeśli już jakąś podejmuję, to chcę, żeby moim czytelnikom się to spodobało. Chodzi o to, aby współpraca nie dotyczyła samochodów na pilota, bo nie jest to tematem mojego bloga. I kończąc moją odpowiedź - odrzuciłam większość propozycji, które dostałam. Nie będę podawać liczby, bo nie chcę, aby zostało to odebrane jako wychwalanie się, ani nic takiego. Mam nadzieję, że pomogłam.

      PS. Niestety, adres Twojego bloga nie jest dostępny - sprawdź to, bo wygląda na to, że są jakieś problemy z domeną.

      Delete
  21. Bardzo przydatny post! I ogólnie bardzo ciekawy blog :)
    Zapraszam do siebie!
    www.thevogueboxx.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Nie jestem dobra, jeśli chodzi o tworzenie własnych produktów, ale nie wątpię, że to mega frajda i jest większa satysfakcja! Także cieszę się, że piszesz DIY, bardzo przydatne są tego typu posty. :) Chociaż domyślam się, że trzeba poświęcić dużo czasu. Arleta

    ReplyDelete
    Replies
    1. To też zależy od produktów, jakie przygotowujesz. Mi zajęło to dużo czasu, ponieważ musiałam przygotować jeszcze zdjęcia i znaleźć przepisy. Ale samo wykonanie... może godzinę ;)

      Delete
  23. Wszystkie kosmetyki wyglądają fantastycznie! I na pewno działają tak samo :)
    Nigdy nie interesowałam się samodzielnym tworzeniem kosmetyków, nie wiedziałam, że to takie proste :) Twoje przepisy niesamowicie mnie zainspirowały!
    Obserwuję :*
    http://beatypunktwidzenia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. świetne pomysły :) prawdę mówiąc nie słyszałam o nich wcześniej :) kokos bardzo lubię więc myślę, że peeling wypróbuję :)
    pozdrawiam
    www.zyciejakpomarancze.blogspot.com

    ReplyDelete

THANK YOU FOR BEING SUCH A WONDERFUL READER! ♥

Flickr Images