HAIR CARE

zdjęcie: www.pexels.com Hej! Dzisiaj zapraszam Was na kolejny post w tematyce pielęgnacji włosów. Jeśli chcecie zapoznać się z moi...


zdjęcie: www.pexels.com


Hej! Dzisiaj zapraszam Was na kolejny post w tematyce pielęgnacji włosów. Jeśli chcecie zapoznać się z moimi sposobami na regenerację włosów po siejącym zniszczenia w ich strukturze lecie i jesteście ciekawi kilku przepisów na uzdrowicielskie maseczki domowej roboty, zapraszam do czytania!

Zacznę od najprostszej i najbardziej oczywistej rzeczy - po nastawieniu naszych włosów na ciągłe działanie wysokiej temperatury i promieni słonecznych oraz po kąpielach w morzu, basenie czy jeziorze, nasze włosy są bardzo przesuszone i zniszczone - natychmiast potrzebują regeneracji! Dlatego warto na jakiś czas odstawić suszarkę i inne urządzenia, które mogą przyczynić się do większych zniszczeń w strukturze naszych włosów. Warto też zapewnić im większe nawilżenie - poprzez picie dużej ilości wody, bogatą w witaminy dietę oraz zmniejszenie częstotliwości ich mycia. Najlepszą, chociaż czasami bardzo bolesną w skutkach, decyzją jest wizyta u fryzjera w celu podcięcia końcówek - są one najbardziej zniszczone i w większości przypadków nie są w stanie w stu procentach się zregenerować. Świetnym pomysłem jest również stosowanie różnego rodzaju olejków do włosów (rycynowego, kokosowego, arganowego), jedwabiu do włosów lub rozpoczęcie kuracji drożdżowej, którą polecałam Wam już na blogu niezliczoną ilość razy, bo naprawdę działa cuda! A jeśli już mowa o cudach, przygotowałam dla Was kolejną listę przetestowanych maseczek na włosy, które z łatwością możecie przygotować z produktów dostępnych w domu:


1. MASECZKA MLECZNO - MIODOWA

SKŁADNIKI:
pół szklanki pełnego mleka
stołową łyżkę miodu (dowolnego rodzaju)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i powoli wetrzeć we włosy i skórę głowy. Po 15 minutach delikatnie spłukać i cieszyć się efektami. 


2. MASECZKA MIODOWO - CYNAMONOWA

SKŁADNIKI:
• 1 łyżka oliwy z oliwek
• 2 łyżeczki miodu
• 1 łyżeczka cynamonu

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Mieszamy wszystkie składniki, a następnie gotową papkę dokładnie wmasowujemy w skórę głowy i włosy. Po 15 minutach myjemy włosy lekkim szamponem (najlepiej ziołowym). Dla uzyskania lepszych efektów kurację należy powtórzyć dwa razy w tygodniu. 


3. MASECZKA JOGURTOWA

SKŁADNIKI:
• pół małego jogurtu naturalnego
• jajko
• banan
• jedna łyżeczka soku z cytryny

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Aby przygotować tę działającą cuda maseczkę oczyszczającą, należy zmiksować jogurt, ubić jajko i następnie wymieszać dokładnie obydwa produkty. Teraz wystarczy tylko dodać zmiksowanego banana i sok z cytryny. Na koniec całą maseczkę można również wzbogacić o olejek z witaminą E (na suche włosy) lub olejek herbaciany (na tłuste włos). Powstałą papkę rozprowadzić na włosach i dokładnie spłukać po 15 minutach.


4. MASECZKA ALOESOWA

SKŁADNIKI:
• liść aloesu
• szklanka przegotowanej wody
• łyżka stołowa miodu

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Umyć dokładnie liść aloesu i zmiksować z wodą. Dodać miód i wymieszać. Wetrzeć w lekko wilgotne włosy, nałożyć na nie folię lub ręcznik (dla lepszego wchłaniania). Po pół godzinie umyć włosy. 


5. MASECZKA REGENERACYJNA

SKŁADNIKI:
• garść świeżych drożdży
• 2 łyżki soku z cytryny
• 4 łyżki soku z pokrzywy 
• 4 łyżki ciepłej, przegotowanej wody

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Rozkruszyć drożdże (uwaga na zapach!), dodać wodę, sok z cytryny i pokrzywy. Mieszać do momentu uzyskania jednolitej papki. Nałożyć na wilgotne włosy i pozostawić na pół godziny. Po tym czasie dokładnie umyć głowę lekkim szamponem (najlepiej ziołowym, ale niekoniecznie). 

Mam nadzieję, że moje sposoby na maseczki Wam się spodobają i sprawdzą na Waszych włosach. Możecie mi wierzyć lub nie, ale ja naprawdę testowałam je wszystkie i na żadnej się nie zawiodłam. Bo tak naprawdę wolę zrobić jakieś kosmetyczne diy, gdzie wiem, jakich produktów użyłam, niż kupić w drogerii produkt, w którego składzie jest cała tablica Mendelejewa. Jeśli lubicie domowe kosmetyki lub macie przepisy na swoje ulubione - podzielcie się ze mną w komentarzu! Miłego popołudnia!




MASZ PYTANIE? SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ:
ASK: @mademoiselleblog KLIK
E-MAIL: mademoiselle.blog@vp.pl

You Might Also Like

29 comments

  1. ładne zdjęcie i chyba sobie zrobię :)
    poziomka1.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Bardzo fajne maseczki :)
    Z jogurtem robiłam tylko raz.

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Jeszcze nigdy nie próbowałam nakładać na włosy takich domowych maseczek, zawsze sięgam po gotowe produkty. Chyba czas to zmienić :)
    Jeśli możesz, kliknij w linki w najnowszym poście, dzięki ;*
    www.rzetelne-recenzje.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ja z pewnością powinnam teraz bardziej zadbać o włosy bo ostatnio sobie odpuściłam
    Maseczki świetne! zwłaszcza że produkty domowe ;)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM << zaobserwuj jeśli Ci się spodoba ;)

    ReplyDelete
  5. Robiłam ostatnio regenerację włosów z podobnych przepisów i pomogło ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz, odpowiadam na obserwację xkroljulianx

    ReplyDelete
  6. Bardzo przydatny wpis :) Już się nie umiem doczekać aż coś z tego wypróbuję :)
    Pozdrawiam :)
    http://mayyflowerblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. W sumie nigdy nie patrzylam co ma w skladzie taka maska do wlosow ktorej uzywam! Przepisy na maseczki sobie juz zapisalam i na sto procent zrobie bo kto wie moze beda one lepiej dzialaly na moich wlosach niz takie zakupione w sklepie! <3
    Nie wiem czy tylko ja ale nie lubie jak ludzie wrzucaja diy przepisy lifehacki ktorych w ogole nie sprawdzili :/ Dlatego ciesze sie ze jest ktos kto naprawde to sprawdza zanim doda <3

    Versjada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, ja też tego nienawidzę. Lepiej sobie wyrobić własne zdanie, niż kopiować inne ;) Mam nadzieję, że u Ciebie maseczki sprawdzą się równie dobrze ;)

      Delete
  8. Maseczka aloesowa bardzo mi się spodobała :O
    Co powiesz na wzajemną obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Nie robiłam jeszcze żadnej, wolę iść na łatwiznę i kupować gotowe. :)
    tzanetat.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Musimy zacząć stosować takie domowe maseczki,świetna sprawa ;* pozdrawiamy

    ReplyDelete
  11. Nie robiłam wcześniej domowych maseczek, ale również coraz bardziej denerwuje mnie cała lista niepotrzebnych składników w drogeryjnych produktach, więc chyba spróbuję wykonać te maseczki pomijając tą z cynamonem, którego zapachu nie znoszę :)

    ReplyDelete
  12. Bardzo ciekawe przepisy, myślę, że wypróbuję któryś na moich włosach! :)

    pospolitaola.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. świetne przepisy na maseczki, uwielbiam tak eksperymentować więc na pewno którąś wypróbuję

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    ReplyDelete
  14. nie używam żadnych maseczek, ale brzmią ciekawie ;)

    Pozdrawiam :*
    joannavictoria.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Ja nie tworzę kosmetyków samodzielnie.. :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Karolina

    ReplyDelete
  16. Ja zdecydowanie stawiam na maseczki regenerujące lub odżywki,jednak nie mam nigdy czasu na wykonanie własnej...cóż może kiedyś wypróbuje twojego przepisu ;)

    http://strong-power.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Cudne zdjęcie, super sposoby :)) Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Fajne sposoby, muszę wypróbować ;)
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik

    ReplyDelete
  19. Piękne zdjęcie :)
    świetny post kochana <3

    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Rzadko tworzę maseczki, ale być może wykonam jakąś :D
    Pozdrawiam oraz dziękuję za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Ja używam maseczek z prawdopodobnie Kallos i są bardzo dobre ;)
    być może kiedyś zrobię taką własną

    /MAGSAILE/

    ReplyDelete
  22. Ale masz śliczne włosy. Ja na szczęście nie potrzebuje maseczek ani nic bo moje włosy same w sobie są zdrowe i odżywione. :)
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  23. Bardzo lubię takie maseczki, działają cuda na włosach. :)
    Miłego dnia!

    ReplyDelete
  24. Świetne przepisy na maseczki, ja nigdy nie próbowałam robić takich maseczek, zawsze sięgam po gotowe produkty :)
    Obserwuje kochana :*
    Zapraszam: https://allixaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. świetne pomysły na maski, chętnie wykorzystam ;) a zdjęcie obłędne!

    Sandicious

    ReplyDelete
  26. Ciekawe te przepisy na maseczki i jeśli nie zapomnę to na pewno sobie którąś z nich zrobię! :) Moje włosy też zrobiły się przesuszone od słońca... No i suszarki, której nie jestem w stanie odłożyć. Chociaż tyle dobrego zrobiłam, że zrezygnowałam z ciepłego nawiewu i suszę włosy chłodnym ;)

    ADA ZET

    ReplyDelete
  27. Fajne pomysły na maseczki, muszę wypróbować.
    Odwdzięczam się za obserwację <3

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    ReplyDelete

THANK YOU FOR BEING SUCH A WONDERFUL READER! ♥

Flickr Images