WINNIE THE POOH

Zastanawialiście się kiedyś, w przeróżnych sytuacjach, czy nie jesteście zbyt poważni, żeby coś robić? Czy nie jesteście zbyt dojrzali,...


Zastanawialiście się kiedyś, w przeróżnych sytuacjach, czy nie jesteście zbyt poważni, żeby coś robić? Czy nie jesteście zbyt dojrzali, żeby po prostu poskakać na trampolinie i mieć z tego frajdę? Nie przyszło Wam kiedyś na myśl, że nie wypada Wam wsiąść do kolorowej karuzeli i cieszyć się chwilą? Albo z dziecięcym uśmiechem na twarzy zjechać ze zjeżdżalni czy pohuśtać się na Waszej ulubionej huśtawce z dzieciństwa? Nie pomyśleliście nigdy, że "Kubuś Puchatek" jest dla Was zbyt dziecinną książką, żeby przeczytać chociaż fragment? Ja mam czasem taką nieodpartą ochotę na wskoczenie do basenu pełnego kolorowych piłeczek, jednak... chyba jestem już za stara. Ale prawda jest taka, że nigdy nie jest się wystarczająco dorosłym, żeby czerpanie radości z życia było czymś nieodpowiednim lub czymś, czego już nie wypada. Nie zauważacie tego po swoich rodzicach, nauczycielach, sąsiadach czy paniach w sklepie? W pewnym momencie swojego życia stracili tę spontaniczność przez natłok obowiązków i spraw do załatwiena. Powaga wygrywa nad ich naturą - chęcią czerpania radości z codziennych rzeczy. Trochę to smutne, prawda? Ale przecież nikt nie jest zbyt stary, żeby marzyć i być szczęśliwym. W żadnym wieku uśmiech nie jest rzeczą zabronioną. 

Dlaczego mnie wzięło na takie przemyślenia? Ostatnio, porządkując stare książki, znalazłam wydanie "Kubusia Puchatka", które było moją lekturą szkolną na początku podstawówki. Nie zastanawiając się długo, odłożyłam ją na stos do oddania. Dopiero potem, sama nie wiem, dlaczego, otworzyłam książkę na losowej stronie i zaczęłam czytać. Uświadomiłam sobie wtedy, że zbyt pochopnie nadałam jej łatkę 'dla dzieci'. Być może, te kilka lat temu miałam frajdę, czytając o tych wszystkich przygodach bohaterów, ale teraz widzę w tym głębszy sens i wielką mądrość. Bo prawda jest taka, że każda bajka ma dwa znaczenia. I dzisiaj pokażę Wam te drugie, którego nie dostrzegliście będąc dzieckiem. 


– Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ?
– Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje.




– A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?

– Nic wielkiego – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.




– A ty jak się masz? – spytał Puchatek.

– Nie bardzo się mam – odpowiedział Kłapouchy. – Już nie pamiętam czasów, żebym jakoś się miał.


Jeśli spadniesz na kogoś, nie wystarczy powiedzieć, że nie chciałeś. W końcu ten ktoś też wcale nie chciał, żebyś na niego spadał.


Nie dziw się, jeżeli jutro spadnie porządny grad, rozszaleje się zamieć i licho wie co. To, że dziś jest ładnie, jeszcze nic nie znaczy. To jest zaledwie jakiś ślad pogody.


Nie widziałem Maleństwa już dosyć długi czas i jeśli go dzisiaj nie zobaczę, to ten czas będzie jeszcze dłuższy.



– Prosiaczku, nie masz ani krzty odwagi!

– Niełatwo jest być odważnym – odparł Prosiaczek, lekko pociągając noskiem – kiedy jest się tylko Bardzo Małym Zwierzątkiem.



Przyjacielu, jeśli będzie ci dane żyć sto lat, to ja chciałby żyć sto lat minus jeden dzień, abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez ciebie.


Puchatek spojrzał na obydwie łapki. Wiedział, że jedna z nich jest prawa, i wiedział jeszcze, że kiedy już się ustaliło, która z nich jest prawa, to druga była lewą, ale nigdy nie wiedział, jak zacząć.



– Puchatku?

– Tak Prosiaczku?

– Nic, tylko chciałem się upewnić, że jesteś.



Są tacy, co mają rozum, a są tacy, co go nie mają, i już.


Sztuka dawania podarunku polega na tym, aby ofiarować coś, czego nie można kupić w żadnym sklepie.


Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić.


Wiesz, Prosiaczku… miłość jest wtedy… kiedy kogoś lubimy… za bardzo.




– Przypominam sobie – powiedział Krzyś – tylko Puchatek już dobrze nie pamięta. I Puchatek chciałby, żeby mu ją znowu opowiedzieć, bo on lubi prawdziwe historie, a nie wymyślone.


Puchatek czuł, że powinien powiedzieć Kłapouchemu coś pocieszającego, ale nie wiedział co. Więc zamiast tego postanowił uczynić coś pocieszającego.


"Kubuś Puchatek" Alan Alexander Milne

You Might Also Like

32 comments

  1. Zgadzam się z tym Mademoiselle :* my i tak zawsze robimy coś na co ludzie patrzą się ze śmiechem i to jest to, co tygryski lubią najbardziej <3 Mi się chyba najbardziej podoba cytat o obecności :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. To prawda, z nas zawsze się ludzie śmieją... Kiedy skaczemy na trampolinie :)

      Delete
  2. Masz racje, bajki mają dwa znaczenia i właśnie sobie to uświadomiłem, tak jak z innymi rzeczami :)
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  3. Cytaty <3

    http://the-rose-style.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Ojeje :) Taak to prawda :3 Smutny ten temat niestety dorastamy i nie wypada nam tak jak wspomniałaś czytać dziecięcych książek czy iść na trampolinę :/ Na szczęście my mamy dopiero 12 lat i jeszcze trochę tego czasu nam pozostało :)) Pierwszy cytat genialny <3 Z resztą jak każdy. Super wpis! <3 Jak Ci mijają wakacje ? ^^ Pozdrawiamy i ślemy buziole :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) A wakacje? Mam nadzieję, że jak już nie będę miała gipsu, będzie lepiej...
      Pozdrawiam również! :*

      Delete
  5. Muszę zdecydowanie wrócić do "Kubusia Puchatka". Jest jedną z tych książek, których odbiór się zmienia wraz z wiekiem czytelnika. Jest uniwersalna, każdy może ją przeczytać i coś z niej wyciągnąć :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  6. Cytaty po prostu dają do myślenia i co tut dużo mówić? Kiedyś będąc na karuzeli na placu zabaw usłyszałam, że jestem za stara i chyba od tego czasu mam przekonanie, że z pewnych rzeczy już wyrosłam :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 
     

    ReplyDelete
  7. Ja już wpadłam w ten okres, kiedy nie ma się czasu na spontaniczność, ani czasem nawet nie ma ochoty... Jest mi z tym źle, staram się to zmienić, ale chyba potrzeba czasu.
    >FOXYDIET<

    ReplyDelete
  8. Super pomysł, fajnie przypomnieć sobie te czasy :)

    http://tworczo-pisane.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Ja czasem tak mam że zastanawiam się czy aby nie jestem za duża na pewną rzecz.. Fajnie tak poczytać taki cytaty :)

    Truskaweczka (klik)

    ReplyDelete
  10. bajki jednak czegoś uczą, ale dostrzegamy to dopiero po latach :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Jestem zdania, że czasami należy nawet pielęgnować w sobie dziecko by nie zatracić się w tej jakże cudownej dorosłości ;)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jakie piękne słowa, zgadzam się w stu procentach!

      Delete
  12. Uwielbiam twój styl pisania. Masz to coś! Do tego piękne zdjęcia ;)

    >> LAST DREAM BY ME <<<
    Pozdrawiam! :D

    ReplyDelete
  13. "Kubuś Puchatek" podobnie jak "Mały Książę" to są takie książki, które w pełni można zrozumieć będąc już dorosłym. Trzeba odświeżyć tę pozycję ;)
    http://www.aleksandramakota.pl/

    ReplyDelete
  14. Bardzo interesujący post :) Chciałabym życzyć Ci udanych wakacji!

    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :) MOGŁABYM PROSIĆ O KILKA KLIKÓW ? ZA UCZCIWE KLIKI ODWDZIĘCZĘ SIĘ OBSERWACJĄ :)


    KLIK

    ReplyDelete
  15. Bardzo często hamuje mnie mój wiek, no i niektóre osoby, które przypominają mi, że nie jestem już dzieckiem :D
    Fajny post!
    http://monkeyywrites.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Uwielbiam większość z tych fragmentów.
    Dzieciństwo było takie beztroskie. Czasami za nim tęsknie.

    Zapraszam także do mnie: http://przez-swiat-z-aparatem.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Kocham te cytaty, są bardzo życiowe! NA pewno wykorzystam któryś do mojego następnego postu :*
    ----
    http://aleksandrakubiaczyk.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Piękne cytaty na pewno wykorzystam w następnym poscie! <3
    -------
    http://styluliczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Na spotkaniach, które przygotowywały mnie do bierzmowania oglądaliśmy właśnie Kubusia Puchatka. I faktycznie, jako małe dziecko nie widziałam w tych słowach głębszego sensu, dopiero z wiekiem, uczę się życia i bajki są jedną z najlepszych lekcji o życiu.

    magdalens-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Zgadzam się z tobą w stu procentach. Kubuś to jeden z moich ulubionych książek z dzieciństwa. Uważam, że ma bardzo mądre przesłanie. Dlatego jest zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Bardzo mi się spodobało jak o tym pisałaś.Naprawdę. Jeśli mogę to prosze o zajrzenia do mnie na bloga. muffinkaa14.blogspot.com zależy mi na prawdziwych obserwatorach. Z gory dziękuję i nie mogę doczekać się następnie notki. Twój blog naprawdę zasługuje na moją obserwację. Dziękuję że piszesz. ;) Miło się czyta twoje wpisy. Wciągają tak jak ulubiona lektura

    ReplyDelete
    Replies
    1. DZIĘKUJĘ! Bardzo mnie to motywuje :)

      Delete
  21. Uwielbiam cytaty z Kubusia Puchatka :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    ReplyDelete
  22. O tak, ja również uwielbiam Kubusia Puchatka. To genialna książka, z której każdy czegoś się nauczy :)
    Cieplutko pozdrawiam :*

    Zapraszam do mnie:
    http://nadziejana.blogspot.com/
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Przecudowne cytaty! *-*

    http://mojegottowanie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Kiedy byłam małą dziewczynką, bawiła mnie ta książka. Dopiero potem zobaczyłam, jaka ona jest piękna i zrozumiałam jej sens. Wspaniałe cytaty ♥

    ReplyDelete
  25. Mam kilka z tych cytatów powieszonych w pokoju na ścianach
    Zapraszam do mnie. Dzisiaj zaczęłam ☺
    http://afraidblog.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  26. Ja bardzo lubię wracać do książek z dzieciństwa.
    Co prawda niektóre wspomnienia sprawiają, że robi nam się przykro, ale mimo to warto czasem wrócić do swoich ulubionych, starych książkowych bohaterów.
    Świetne cytaty, Kubuś Puchatek to bardzo mądra książka ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam: slowandminimal.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Świetnie napisane :)
    http://treamicii.blogspot.com/2016/07/jak-aktywnie-spedzic-wakacje.html

    ReplyDelete

THANK YOU FOR BEING SUCH A WONDERFUL READER! ♥

Flickr Images