WARTE PRZECZYTANIA | 'JUTRO' JOHN MARSDEN

Hej :) Zbliżają się wakacje, co oznacza więcej czasu na rozwijanie swoich pasji i trochę odpoczynku. Dlatego, korzystając z chwili ...




Hej :) Zbliżają się wakacje, co oznacza więcej czasu na rozwijanie swoich pasji i trochę odpoczynku. Dlatego, korzystając z chwili wolnej od szkoły i obowiązków, chciałabym już dzisiaj polecić Wam pewną serię książek, które są idealne do czytania w czasie wakacji. 

Odkryłam tę serię jeszcze w gimnazjum. Od początku niechętnie się do niej odnosiłam, nie wiem w sumie dlaczego. Z czasem zdałam sobie sprawę, że stanie się ona moją ulubioną książką. Zdarzało się tak, że w ciągu jednego dnia mogłam przeczytać całą jedną część! Jednak, co ciekawe, nigdy nie skończyłam tej opowieści. Może nie chciałam żegnać się z bohaterami, a może po prostu byłam zbyt leniwa, by dobrnąć do końca... W każdym razie teraz jestem na etapie szukania biblioteki, gdzie będę mogła tą serię wypożyczyć i wkroczyć do tego szalonego i nieprzewidywalnego świata na nowo.

Książka zaczyna się banalnie - kilkoro znajomych wybiera się na weekendowy biwak do Piekła - niedostępnego miejsca w górach. Nastolatkowie spędzają radośnie czas na łonie natury, jednak kiedy nadchodzi moment powrotu do domu, już nic nie wygląda tak kolorowo. Grupa przyjaciół nie ma pojęcia, że podczas ich nieobecności, w miasteczku wydarzyło się coś strasznego, co na zawsze zmieni ich życie. Od tej chwili muszą sobie nawzajem ufać, pomagać, nierzadko nawet poświęcać dla innych swoje życie. Nie raz ich przyjaźń zostaje wystawiona na ciężką próbę, którą nie wszyscy są w stanie przejść. Los nie jest zbyt łaskawy dla młodych ludzi, którzy są zdani tylko i wyłącznie na siebie. 

Akcja dzieje się w teraźniejszości, w czasach współczesnych. Nie jest to science - fiction, opisywane w powieści zdarzenia mogą przytrafić się każdej osobie w każdym miejscu na Ziemi. Książka już na początku dostała ode mnie ogromnego plusa, występuje w niej narracja pierwszoosobowa, czyli forma pamiętnika. Narratorem jest młoda dziewczyna o imieniu Ellie, która opisuje wszystkie zdarzenia. To z jej perspektywy poznajemy pozostałych bohaterów, przeżywamy tę historię razem z nią, patrzymy jej oczami na brutalny świat. 

Książka opowiada o sile prawdziwej przyjaźni, o poświęceniu, odwadze, zaufaniu. O młodych ludziach, którym los zabrał wszystko, co do tej pory uważali za normalne, należące się im. Na ich drodze pojawiają się niełatwe decyzje, które zburzą ich dotychczasowe życie. Ta książka w pewnym stopniu zmieniła również moją perspektywę patrzenia na świat. Uświadomiła mi, jak cenne są wspomnienia, jak bardzo zwykłe, przypadkowe sytuacje, których doświadczyliśmy w życiu mogą pomóc nam przeżyć.  

John Marsden doskonale opisał wewnętrzne rozterki młodych bohaterów w obliczu śmierci i zabijania. Kocham emocjonalność całej serii - czasami jest bardzo wzruszająca, a innym razem rozśmiesza do łez. Ale nie można jej zarzucić jednego - w opowieści nigdy nie wieje nudą. Niespodziewane zwroty akcji nie pozwalają czytelnikowi oderwać się od czytania. 

Mimo ogromu brutalności i niesprawiedliwości, uwielbiam świat Ellie, w którym każdego dnia walczy się o przeżycie, gdzie kolejny wschód słońca wcale nie jest taki oczywisty, gdzie aby przetrwać, trzeba zabić, a ceną za moment zawahania jest śmierć. Polecam tę książkę wszystkim, młodych i starszym, miłośnikom thrillerów i romansów - lista tematów wszystkich wątków, których autor użył w swojej powieści jest bardzo długa. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś, co będzie jutro, przeczytaj i przekonaj się sam.


PS. Chciałabym Wam jeszcze przedstawić wyniki konkursu, który niedawno organizowałam na blogu. Skontaktowałam się już z wygraną osobą, wszystko jest już załatwione. Jeśli będziecie chcieli, mogę co jakiś czas robić podobne konkursy z nagrodami. Chcecie? Kilka osób zdecydowało się odpowiedzieć na pytanie konkursowe. A mianowicie, pytałam o domowy sposób na piękne i zdrowe włosy. Wszystkie odpowiedzi były naprawdę dobre i z pewnością wszystkie wypróbuję, ale jedna najbardziej mnie zaskoczyła. Nigdy nie słyszałam o takim sposobie. Chodzi o rozjaśnianie włosów bez ich niszczenia. Dlatego nagroda wędruje do Pauliny Mad. Gratuluję!



You Might Also Like

35 comments

  1. Nie słyszałam o tej serii :) Jak na razie jestem w trakcie czytania książek autorki Gayle Forman :)
    Gattta

    ReplyDelete
  2. Genialny wpis ! <3 Super seria książek ! :) Bardzo fajny blog. W wolnej chwili zajrzysz do nas ? ;3 http://agssymi.blogspot.com/ Pozdrawiamy i ślemy buziaki :**

    ReplyDelete
  3. nie lsyszalam o tym ale moze warto kiedys przeczytac:) Obserwuje :)

    ReplyDelete
  4. słyszałam o nich i żałuje, że nie mam czasu na czytanie :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Słyszałam o tej serii, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie :)

    julandpi.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Nigdy nie słyszałam o tej serii fajnie, że tutaj trafiłam. Niedługo wakacje i będzie co czytać! :)
    http://www.aleksandramakota.pl/

    ReplyDelete
  7. Pierwszy raz słyszę o tej serii i zapowiada się całkiem ciekawie ^^ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Może przeczytam w te wakacje. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Słyszałam o tej serii a nawet chciałam ją kiedyś przeczytać, jednak ostatecznie odeszłam od tego i chyba już się nie skuszę :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlaczego? Książka naprawdę warta przeczytania, chociaż spróbuj, żeby potem nie żałować :)

      Delete
  10. A ja przeczytałam całą serię i z wielką chęcią sięgnę po nią jeszcze raz :D
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Czytałam trzy pierwsze tomy i kompletnie mi się ta seria nie spodobała....

    ReplyDelete
  12. Na pewno w wolnym czasie po którą sięgnę :)
    nicoolsblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. pierwszy raz słyszę
    Zapraszam http://locastrica.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Opis książki mnie zaciekawił niestety zmieniłam zdanie po informacji o narracji. Niestety nie trawię narratora pierwszoosobiwego więc będę musiała odpuścić sobie te książki. Wiem, że to źle ale nie chce męczyć się podczas lektury nawet jeśli fabuła jest ciekawa :c
    Pozdrawiam i zapraszam:
    nonstopyou.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. O rany! seria Jutro, pamiętam jak te ksiązki pochłonęły mnie w podstawówce.
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Nie słyszałam o tej serii, ale chetnie zajrze :) pozdrawiam Cie cieplutko :*

    claudiyye.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Nie słyszałam, wydaje sie być ciekawa mimo, że to nie mój typ :)

    nonstopyou.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Nie słyszałam o takiej serii książek, ale, na wakacje postaram się je nabyć i przeczytać :)
    Pozdrawiam :*

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Lubię takie książki, ale nie wiem czy nie będzie zbyt brutalna ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Mam teraz dużo wolnego czasu i czuję, że wezmę się za tą serię. Brzmi interesująco :D
    http://mondayxmorning.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Moja znajoma również bardzo lubi tę serię, więc i ja muszę ją wreszcie przeczytać. Byłoby super gdyby jeszcze w przyszłości pojawiły się na Twoim blogu konkursy.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    zapraszam na konkurs

    ReplyDelete
  22. Już dawno przeczytałam całą serię i w znacznym stopniu zgadzam się z twoją opinią. Nie jest to może najlepsza książka jaką w życiu czytałam, lecz na pewno niezapomniana :)

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    ReplyDelete
  23. So cool!

    JENNEROUTFITS.COM a blog dedicated to kendall and kylie jenner’s best outfits.

    ReplyDelete
  24. Super książki. Przeczytałam kiedyś od kuzynki jutro 4 i naprawdę warte polecenia.
    Od razu leciałam do księgarni kupować cz. 1
    Zapraszam :https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Uwielbiam czytać książki! Zaciekawiła mnie ta seria, na pewno wkrótce po nią sięgnę ;)

    KLIK

    ReplyDelete
  26. Szczerze powiedziawszy to nigdy nie słyszałam o tej serii, ale brzmi naprawdę intrygująco, zaciekawiłaś mnie, ponieważ któż z nas nie zastanawiał się nad jutrem. Poza tym chętnie przeczytam książkę, która jest opisana z punktu widzenia głównej bohaterki oraz wciąż się w niej coś dzieje, zachęciłaś mnie! :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Nie czytałam tej serii :)
    Pozdrawiam,
    passionsmy.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Chyba skuszę się na tą serię po Twojej recenzji, sama raczej bym się na to nie zdobyła -zazwyczaj stronie od takich dłuuugich serii ;D

    http://mojegottowanie.blogspot.com./

    ReplyDelete
  29. Nie słyszałam o tych książkach, jakoś jeszcze nie wpadły mi w ręce :D Chciałabym przeczytać chociaż jedną z tej seri.. :)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam w wolnej chwili :*
    Mój blog

    ReplyDelete
  30. to już mam co czytać na wakacje! ;) Dzięki! Super, że napisałaś o tej serii!

    pozdrawiam

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    ReplyDelete
  31. Uwielbiam czytać i słyszałam o wielu książkach, ale tej serii nie kojarzę :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Przeczytałam pierwszą część serii "Jutro" i myślę, że pewnie kolejne są równie ciekawe jak pierwsza. Może przez wakacje uda mi się przeczytać wszystkie części. ;)
    Od dawna nie czytałam tak ciekawej recenzji! Nie piszę tego jako spam, tylko tak naprawdę myślę. Zazwyczaj osoby, które podejmują się recenzji albo skupiają się zbytnio na fabule, albo nie piszą nic konkretnego oprócz własnej opinii, albo popełniają jakiś inny grzech, który mnie odpycha. A Ty idealnie rozłożyłaś akcenty na opis fabuły, przesłanie, klimat i wartość powieści. Tylko pozazdrościć takiego tekstu! Od razu obserwuję. :D

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie xx
    Sztuka parzenia herbaty [KLIK]

    ReplyDelete
  33. Często widziałam tę serie w antykwariacie, ale jeszcze nie zdecydowałam się po nią sięgnąć. Trochę zniechęca mnie ich ilość bo nie przepadam za wielotomowymi seriami

    ReplyDelete

THANK YOU FOR BEING SUCH A WONDERFUL READER! ♥

Flickr Images