13 SPOSOBÓW NA ANGIELSKI W WAKACJE

Mam nadzieję, że czytają to osoby dojrzałe, które - tak jak ja - przestały już dawno myśleć w kategoriach 'wakacje nie są od nauki...




Mam nadzieję, że czytają to osoby dojrzałe, które - tak jak ja - przestały już dawno myśleć w kategoriach 'wakacje nie są od nauki i z dniem pierwszego lipca już nie wiem, ile to jest 2+2'. Ponieważ uczę się języka obcego na poziomie rozszerzonym (w moim przypadku jest to angielski) i w czasie wakacji planuję poszerzyć mój poziom wiedzy w tej dziedzinie, z wielką nadzieją, że znajdą się osoby myślące podobnie, przygotowałam krótką listę sposobów na podszkolenie języka obcego w czasie wolnym od szkoły. 

Może zacznę od tego, że dwa miesiące to jest naprawdę ogrom czasu. Regularnie ćwicząc, można się tyle nauczyć! Trzeba tylko tego chcieć. Nie mówię, że trzeba przez całe dnie siedzieć nad książkami i uczyć się materiału z następnej klasy. Wystarczy choćby 15 minut dziennie, żeby coś w głowie zostało. Nie wspominając już o sytuacjach, kiedy uczymy się poprzez rozrywkę - wtedy nie mamy żadnych problemów z motywacją.

Więc przedstawiam Wam teraz listę porad, które kieruję nie tylko do Was, moich czytelników, ale również do siebie - podszkolenie angielskiego jest bowiem moim celem na tegoroczne wakacje :)

1. Odkryj moc YouTube'a. Skoro i tak już oglądasz masę filmików w internecie, to czemu nie mieć z tego intelektualnych korzyści? Jest przecież wiele zagranicznych kanałów, które dostarczają takiej samej ilości rozrywki jak te polskie. Co więcej, przy większości jest opcja napisów w dowolnym języku, więc jeśli jeszcze nie czujesz się pewnie, są dla Ciebie idealne. 

2. Zacznij pisać po angielsku. Chodzi mi tutaj o coś naprawdę niewinnego jak dziennik lub pamiętnik. Zapisuj ważne wydarzenia ze swojego życia i jednocześnie ucz się na błędach. Będziesz miał wspaniałą pamiątkę z wakacji i prawdopodobieństwo, że przeczyta to Twój młodszy brat czy rodzice gwałtownie spada. Co więcej, za rok będziesz się śmiał do rozpuku ze swoich błędów. Genialne, prawda?

3. Poznawaj jak najwięcej słówek. Znajomość słówek i zwrotów językowych to podstawa w nauce każdego języka obcego. Dlatego zacznij jakiś internetowy kurs słówek, który znacznie wzbogaci Twój poziom wiedzy. Dla początkujących polecam kurs 1000 słówek, czyli najczęściej używanych zwrotów. Ja natomiast korzystam z tej strony - klik - jest to darmowy portal, dzięki któremu polubiłam wkuwać angielskie słówka.

4. Wczuj się w piosenki. Codziennie słuchasz piosenek, ale tak naprawdę nie wiesz, o czym śpiewają wykonawcy? Postaraj się "wsłuchać" w tekst i wyłapać ogólne znaczenie. Potem sprawdź cały tekst w języku angielskim, a następnie znajdź tłumaczenie. Sposób ten jest kolejnym przykładem nauki poprzez rozrywkę :)

5. Od teraz Twój telefon rozmawia tylko po angielsku... Przeprogramuj wszystkie urządzenia na język angielski. Pamiętaj, że im więcej oswajasz się z językiem obcym, tym czujesz się bardziej pewnie i swobodnie w rozmowie. 

6. ... i Twój telewizor również! Oglądaj filmy i seriale po angielsku. (Dla miłośników 'Pamiętników wampirów' polecam tę stronę - klik - gdzie dostępna jest również opcja z napisami. Uwielbiam ten serial!). Jeśli chcesz przyspieszyć proces nauki języka, oglądaj również wiadomości i pogodę w języku angielskim. Może na początku będzie trudno, ale po kilku dniach z pewnością nie będziesz żałował tej decyzji!

7. Zaopatrz się w anglojęzyczną literaturę. Jeśli chcesz nauczyć się języka obcego, to musisz iść na całość. Wypożycz z biblioteki lub kup na własność książkę w języku angielskim. Na początku weź taką, którą czytałeś już po polsku, a potem odkrywaj kolejne.

8. Zaangażuj przyjaciela. Jeśli oboje chcecie podszkolić ten sam język, możecie wysyłać do siebie wiadomości w tym języku. Przetestowałam to i mówię Wam, nie jest tak źle, jak się tego spodziewałam. Możecie trzymać się postanowienia, że przez cały jeden dzień, jedną godzinę, etc. będziecie porozumiewać się tylko po angielsku.

9. Udawaj obcokrajowca. To jest wersja hard wcześniejszego punktu. Dla zabawy możecie z przyjaciółmi udawać osobę przyjezdną, która posługuje się obcym językiem. Nie musicie wcale angażować do tego innych ludzi, po prostu będąc w mieście, możecie głośno rozmawiać po angielsku - nauka i dobra zabawa zapewniona. No i oczywiście nie będziecie mogli zapomnieć zdziwionych twarzy przechodniów :)

10. Mów do siebie. Jeśli nie masz żadnego znajomego, który chciałby się z Tobą powygłupiać po angielsku, zawsze możesz mówić do siebie. Wymyślaj historyjki i dialogi które będziesz odgrywał. Możesz również nauczyć się kwestii swojego ulubionego bohatera jakiegoś serialu i grać razem z nim. 

11. Rób listę zakupów po angielsku. Zapisuj codzienne listy po angielsku - czy to zakupów czy rzeczy do zrobienia. Poznasz dzięki temu masę słówek i oswoisz się z językiem.

12. Odkrywaj język obcy w swoich pasjach. Postaraj się dostrzec język angielski również w tym, co kochasz. Jeśli interesujesz się modą - zacznij czytać anglojęzyczne blogi lub portale modowe. Jeśli uwielbiasz sport - obejrzyj angielski wywiad ze swoim ulubionym sportowcem. Tak wiele możesz zrobić, jeśli tylko będziesz chciał!

13. Nie poddawaj się! Jeśli coś Ci się nie uda, nie zrażaj się do nauki języka. Po prostu spróbuj once again. Każdy ma inne predyspozycje - inni szybciej chwytają gramatykę, a inni mają słuchanie w małym paluszku - nie porównuj się z innymi, po prostu rób wszystko, co w Twojej mocy, a na pewno Ci się uda. Ja w Ciebie wierzę!


You Might Also Like

51 comments

  1. Korzystam z tych sposobów już jakieś 6 miesięcy, polecam

    silvervea.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Świetne sposoby, z których na pewno skorzystam, bo zależy mi aby w te wakacje podszkolić język :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Czasami mówię do siebie po angielsku :) Literatura obcojęzyczna pomaga. Świetnym pomysłem jest tez zakupienie magazynu typu "English Matters" :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  4. Fajne pomysły, warto się uczyć angielskiego!
    Ja chodzę na wolontariat międzykulturowy i tam wszyscy mówimy po angielsku :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Tak czytamy i jedziemy w dół czytając te genialne pomysły aż dochodzimy do końca i co ? I coś co jest tak na prawdę w tym wszystkim najważniejsze :) To nic, że się nie udaje. Trzeba próbować dalej i dalej aż do celu :) Świetnie napisane ;) Nasze uznanie :D Pozdrawiamy i ślemy buziole ;**

    ReplyDelete
  6. Najlepiej właśnie oglądac seriale, filmy :) dużo słuchać :)

    claudiyye.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Bardzo fajne pomysł, napewno skorzystam :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Świetne rady,na pewno z nich skorzystam, ponieważ chciałabym umieć lepiej angielski bo jak na razie to kiepsko. :( <3 ale mam nadzieję że będzie dobrze. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  9. Wakacje z jednej strony powinny byc momentem odpoczynku, ale warto poswiecic tez troche czasu na cos pozytecznego. Ja oprocz jezyka angielskiego, zamierzam rozwijac swoje umiejetnosci w zakresie jezyka hiszpanskiego. Na pewno skorzystam z Twoich sposobow ;) Swietny blog, obserwuje.
    Zapraszam - http://magda-ola.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Świetne pomysły :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Stosuję się już do większości twoich metod, już od tygodnia oglądam filmy po angielsku :D Choć nie znoszę yt i jedyne do czego go używam to muzyka, gdyż wgranie piosenki na iPhone'a... Nie drążymy tematu.
    Bardzo chciałabym podszkolić swój angielski przez te wakacje, gdyż jego poziom jest... No bądźmy szczerzy, nie ma poziomu xD

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    ReplyDelete
  12. Piosenki są dla mnie najlepszą nauką angielskiego. Gdyby nie one to w sumie mało co bym umiała. Resztę punktów na pewno wykorzystam!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Świetne sposoby! Właśnie w wakacje chciałam poduczyć się angielskiego, więc te rady bardzo mi się przydadzą :)
    Zapraszam: dovecameronpolska.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Bardzo dobre rady, ja myślałam o pisaniu postów po angielsku :).
    modoemi.blogspot.con

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, to też świetny pomysł, jednak trzeba być w tym konsekwentnym.

      Delete
  15. Punkt 9 :D 3 lata temu rozmawiałam tak z koleżanką po holendersku ;) Ludzie się patrzyli i obgadywali :P Szkoda, że wszystko rozumiałyśmy :P






    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 
     
     
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 
     
     

    ReplyDelete
  16. Myślę że wykorzystam ten post w swoim życiu. https://palinpalin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Na pewno skorzystam ze wszystkich sposobów i już sobie je zapisuje! :) Chcę podszkolić swój angielski w te wakacje, najbardziej zaciekawił mnie ten sposób z pamiętnikiem, już dzisiaj go wypróbuję ^.^

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. obserwuje bo podoba mi sie u Ciebie a co do postu to uczę się angielskiego cały czas i korzystam z tych sposobów od dawna :)
    Dopiero zaczynam więc będzie mi miło jeżeli do mnie zajrzysz i jak Ci się spodoba to zaobserwujesz.
    http://xxeverythingandnothing.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Świetne rady! Na pewno nie jednej osobie się przydadzą!

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chciałabym umieć angielski na takim poziomie jak ty! Czytając Twojego bloga też można się wiele nauczyć :) Miłego wieczoru!

      Delete
  20. Od dzisiaj zaczynam czytać Twojego bloga. Wreszcie znalazłam coś dla mnie. Też będę miała angielski rozszerzony i chcialam się podszkolić. Mam nadzieję że dzięki tym wskazówkom uda mi się. Dziękuję <3
    pozdrawiam xx
    in-the-white.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za wszystkie miłe słowa :) Ogrom chęci i masa pracy to podstawa sukcesu. Uda Ci się! :) Miłego wieczoru :*

      Delete
  21. Fantastyczne sposoby, mój ulubiony to numer 4 dotyczący piosenek. Zawsze słucham sobie np. anglojęzycznej piosenki i uczę się ją śpiewać na pamięć! w tedy gdy sprawdzam tłumaczenie, pamiętam jak szły słowa więc mniej więcej uczę się wymowy :) w ten sposób nie uczę się tylko angielskiego ale i japońskiego :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też myślałam o nauce japońskiego :) Bardzo ciekawy język. W każdym razie, powodzenia w nauce! Miłego wieczoru :*

      Delete
  22. Świetne porady!
    Może i mam dopiero 13 lat ale za to kocham uczyć się angielskiego
    Z wyjazdu do UK wiele wyniosłam musiałam sama porozumieć się z celnikiem na lotnisku, gdyż nie leciałam z rodzicami a z dziadkami. Może troszkę śmieszne ale oni nic prawie nie potrafią i musiałam zdać się na siebie
    Mój telefon także jest przestawiony na angielski jednym słowem kocham wszystko co z angielskim związane
    Było by świetnie gdybyś prowadziła jakąś serię z angielskim
    Pozdrawiam i udanych wakacji oliwiafelkel.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musisz być naprawdę odważna, skoro sama jedna znałaś angielski. Ale dałaś radę! Zazdroszczę takiej motywacji do nauki. U mnie ona ostatnio trochę podupadła... Seria z angielskim? Hmmm... będę myśleć! Również pozdrawiam!

      Delete
  23. Bardzo przydatne porady, z pewnością z nich skorzystam :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Z niektórych sposobów jeszcze nie korzystałam :)
    Co powiesz na wzajemna obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    ReplyDelete
  25. chyba z niektórych porad skorzystam bo chce swój angielki polepszyć
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    ReplyDelete
  26. Robiłam tak swego czasu z włoskim i podziałało. :) W te wakacje za to tak jak ty- chce przyłożyć się do angielskiego :)

    ReplyDelete
  27. Ciekawe sposoby! Zawsze chciałam spróbować rozmawiania po angielsku na ulicy i zobaczyć miny przechodniów :)
    Pozdrawiam,
    passionsmy.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Dodatkowo wciagnelam sobie aplikację na telefon i w każdej chwili która mam wolną coś sobie utrwalam i się uczę :)

    ReplyDelete
  29. Ja również uwielbiam " Pamiętniki Wampirów" jednak po odejściu Niny, przestałam go oglądać jednak zaczynam od nowa :)
    Ciekawe sposoby, na pewno skorzystam

    http://the-rose-style.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Bardzo ci dziekuje za napisanie tego wlasnie wpisu. Naprawdę mi pomogłas, gdyz juz od dawna nie moge się wlasnie zabrac za to, aby podjac taka nauke angielskiego wlasnie w domu. Podalas wiele porad, ktore z cala pewnoscia od dzis zagoszcza w moim zyciu. :) Jeszcze raz wielkie dzieki!
    obserwuje i milo by bylo gdybys tez miala ochote zrobic to samo u mnie na blogu <3

    za wszystko się odwdzięczam JUST EMSi INSTAGRAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa! :*

      Delete
  31. Bardzo ciekawe, przydatne porady ❤ Szczególnie jeśli chodzi o pisanie po angielsku 😀
    Zostałaś nominowana do LBA na mym blogu:http://natikooo.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Beautiful :-)
    xoxo<3
    sissihope.blogspot.ch

    ReplyDelete
  33. Z Twoją pomocą, dzisiaj zaczynam naukę! :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    ReplyDelete
  34. Mnie w wakacje zawsze się polepsza angielski, czytam mangi i książki po angielsku, oglądam anime z napisami, poza tym żyję w internecie, a tu mówi się tylko po angielsku haha
    ❤ blog

    ReplyDelete
  35. Na pewno skorzystam :) Bardzo przydatny post! :)
    http://brillantirose.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Bardzo dobre porady! Klucz to "pójść na całość" ;) Pozdrawiamy z zielonej Brygady!

    ReplyDelete

THANK YOU FOR BEING SUCH A WONDERFUL READER! ♥

Flickr Images